Khamis, 5 Januari 2012

Lara Impian


Terjahan asmara
mengundah aku gundah
malahan aku tak mengerti
bukan apa yg aku rasakan
dimengertikan dalam perasaan

oh cinta
apakah diperbatasan duka
mengulir segala impian
lara yg semakin membungkam
digejolak petala dunia

antara aku dan kamu
mengharap bak adam dan hawa
yg tersemat segala rahsia
dimana AKU yang kau cari
nyata terselindung dalam rahsia
nestapa dimata
bersahutan nafas rahsia

bersirlah akan segala sirNYA
dikalbu terpaut segala cerita
mengindahkan perihal cintaNYA
menghuraikan adaptasi segala
kejadian akan kekuasaan diriNYA

dimana janji yg termetri'
membungkam aku dalam lenaku
segala rahsia engkau dan aku
tersembam jasad tandus
bilamana perihal roh
melayarkan bahtera
kembali pada yg esa

layarkan
layarkan
segala ketentuan padaNYA
menebarkan sayap terbang
bercahaya segala kegelapan
malamku tiada tara
dibalik gempita suasana

oh cinta
hakikat perbualan bersemi cahaya
gundahku tiada lagi ertinya
mata yg melihat
indah akan segala selokanya
dimana petanda
Akulah segalaNYA

lara tuta empira
bersandiwara segala impian
disinggahsana persada
lumrah fitrah azali
ketentuan yg termetri
sudah diacapkali tersedia
tiadalah sumber penafian lagi
sudah tentu lagi tersuluh
bilamana
Aku dan dirinya
bersatu dalam ketiadaan
ketiadaan bersuluh
kusajikan

oh cinta
sepikan segala rahsia
lenyapkan segala derita
bila aku bersamaMU
menikmati perihal bersatu
namun AKU tetap aku
bukan engkau yg kusajikan
dalam gelombang hakikat kemanusiaan

dimanakah
Aku yang kau nantikan
berselindung dari pertapaan
senja yg kau nantikan
tak kunjung diperbatasan
waktu jarak ruang ketentuan
menyajikan kegenapan yg usang
berlari aku berlari
dimanakan mahu sembunyi
bilamana Akulah
Yang Merajai
segala singgahsana laksana
impian yg kutajalikan....

SubhanAllah

Tiada ulasan: