Khamis, 19 Februari 2009

Ilustrasi aku pemikir kerdil

Terpanggil kali ini aku untuk meluahkan rasa hati yang terbuku sudah sekian lama. Aku adaptasikan segalanya disini setelah semakin lama semakin muak dengan apa yang ku lihat dalam arena kehidupan dewasa ini.

Segalanya yang berlaku, segalanya apa yang kita lihat dan kita dengar hari demi hari merupakan perjalanan. Perjalanan dunia yang tiada henti sehingga tiba saat yang dinanti. Adakala kita mampu menangani sesetengah permasalahan yang tiba. Ada juga kita mampu bersuara menyatakan ketidak puasan hati yang lahir dari lubuk naluri. Ada juga kita hanya cukup terpana dan terdiam seribu bahasa kerna kita tak mampu berbuat apa2 untuk menyelesaikan sesuatu perkara yang melanda. Hanya Allah yang Yang Maha Tahu akan sesuatu kejadian dan perkara yang tersembunyi didalam sesuatu isu yang berlaku.

Isu Yahudi dan Palestine


Sudah cukup begitu lama rakyat mereka menderita dengan pelbagai tekanan yang dihujami oleh kaum yang paling degil dan paling kejam didunia.Tak mampu aku nak melihat penderitaan yang mereka alami demi menegakkan hak mereka dan menegakkan agama islam dan kebenaran sejak ribuan tahun lampau.Bani Israel terserlah sudah akan kedegilan dan tindak tanduk yang melampaui batas ini sudah termaktub dalam Al-Quran.
Semua orang tahu hakikat ini.Tapi kita sebagai manusia dan org islam khasnya hanya mampu melihat, membantu apa yang terdaya dan berdoa dengan tak henti2 agar penderitaan ini dapat berakhir dengan keamanan.Kita hanya mampu melihat dari jauh.Rundingan serta pelbagai aturan dijalankan untuk membawa ke meja rundingan bagi mendapatkan keamanan hanya merupakan sandiwara pihak2 yang bertunjangkan yahudi.Perkara in berlanjutan dari masa ke masa dengan kemusnahan jiwa mahupun harta yang tiada hentinya. Apakah doa seluruh umat islam tak diterima Allah? Mengapa Allah biarkan hambaNYA dan Ummat Nabi Muhammad S.A.W menderita tanpa hentinya? Pernah ku dengar soalan ini tercetus dibibir seseorang.

Jawapanku hanya satu. Allah nak membuktikan kepada semua hambaNYA akan kebenaran AlQuran. Itu salah satu bukti yang masih tinggal yang membuktikan bahawa yahudi (Israel) ini sememangnya degil dan melampaui batas kemanusiaan. Dan ia juga merupakan natijah jika umat islam sendiri tk berupaya untuk bangkit bersama memeranginya.Sekerdil2 liga arab kerdil lagi kita dimata dunia. Tetapi tiada satu kesepakatan yang diambil untuk memerangi mereka. Kita hanya mampu menyuarakan ketidakpuasan hati melalui media dan sebagainya menyatakan bantahan sekeras-kerasnya mengutuk yahudi ini. Buat masa ini itu saja yang termampu dilakukan oleh kita.Tangisan demi tangisan tanpa kesudahan. Sahabat-sahabat disana nyata berjihad ke jalanNYA dan Syahid tersedia buat mereka.Mampukah kita seandai kita berada ditempat mereka?

Inilah perjalanan yang terpaksa kita lalui.Menyaksikan sendiri Kekuasaan Ilahi.Bak tayangan ditv. Memperlihatkan siapa kita dalam merencana kehidupan. Yang mendabik dada dialah berkuasa umpama polis dunia.Ditunjangi yahudi dengan agenda yang cukup halus termetri dalam New World Order, Protokol Zion ,illuminati dan segala macam agenda yang kita sendiri tak sedar akan perjalanannya.Kaum ini ingin menidakkan kuasa ALLah dalam menentukan sesuatu perkara dengan agenda mereka ini. Agenda menjadi suatu bangsa yang kononnya paling mulia melebihi bangsa yang lain yang sanggup menyatakan darah bangsa lain halal bagi mereka.Dengan keinginan mendirikan Tembok besar merentasi gaza dan tebing barat dan Kuil Sulaiman bagi persediaan menentang Tentera Akhir Zaman.

Demi Allah, Mereka sebenarnya takut. Oleh itu mereka berlomba2 untuk mempercepatkan persediaan mereka secepat mungkin.Disamping itu juga mereka berlumba-lumba mencantas tunas2 yang dirasakan bakal menggugat mereka suatu hari kelak.Tak cukup dengan mencantas tunas2 itu.Mereka dengan cukup teliti sedang dan akan memporak perandakan setiap negara setiap negeri dan setiap tempat yang dirasakan bakal tumbuh tunas2 baru yang akan menjadi duri buat mereka.Inilah yang berlaku disetiap negara,negeri mahupun tempat yang terpencil. Segala macam dakyah dan aturcara yang telah,sedang dan akan dijalankan sudah meresapi setiap urat nadi bangsa diseantero dunia.Cukup saja kita saksikan sendiri disekeliling kita.Sangat melimpah2 resapan ini menjalar yang seandainya kita perhatikan tak termampu oleh kita berbuat apa. Akan tetapi haruskan kita berdiam saja? menanti pedang menghunus jiwa? Bersiaplah anak bangsaku..Hari itu semakin hampir. Bersatu dan bersedialah. Setiap apa yang berlaku kini adalah permainannya. Jangan kita terpana bila melihat anak bangsa sendiri menjadi racun merosakkan bangsa. Menjadi duri dalam daging. Arggggghhhh

Isu Pemerintahan kini

Cukup aku sedih melihat situasi yang saban hari semakin kacau jadinya.Virus mereka telah masuk ke dalam darah kita.Hingga kacau semua jadinya.Racau sang khalifah motif utama. Dari Daun,ranting hingga ke akar umbi semua dijadikan santapan mereka.Aku tak pernah terfikir politik kita akan menjadi huru-hara sebegini.Ini menjelaskan kita tak terkecuali dalam target kaum durjana itu. jadi bersedialah.

(to be continued)

Tiada ulasan: