Ahad, 22 Julai 2007

Pengakhirannya telah bermula disini.

October 22, 2007

Sememangnya sukar bagi ku menempuhnya. Meskipun selama ini bisa ku tangkis semua bicara kosong yang bisa menunjangi pendirian aku.kini kosong.hampa.terbit segala sengsara yang amat tebal.Memungkinkan aku tersepuk dibalik gelora hati teramat sangat.sakit.pedih.termamah aku dek gambaran yang dulu menyinggah dengan tawa dan gembira.tapi semuanya pudar dan berganti pedih.

Apa hatus ku hela nafas panjangku? atau ku hentikan saja nafasku ini.segala tak menjadi fikirku tumpul segala.langkah kaki ku kaku.bibirku bisu.dimanakah semuanya yang pernah menjadi suara.yang mengamit rasa yang penuh kesyukuran itu. dimanakah tika aku memerlukannya.

ingin ku jeritttttttttttttttt......sekuat kuatnyaaaaaaaaaaaaaaaaa
biar seluruh dunia dengar akan suaraku
biar pekat bergegar suasana

ia semakin hampir. tapi apa? tak terduga olehku akannya.tak terdaya aku untuk mengalasnya.mana mungkin diusia begini.apakah telah ku sedia menginggalkan segalanya.disini.semuanya.apakah sudah sampai masanya 1428H sepatutnya 1424H?
Apakah aku mampu menidakkannya..

Siapakah aku?
Dimanakah aku
terbitnya diri didalam diri
menyerlah rahsia yang tersembunyi

Bak keris pulang ke gangang
Bak Siluman menyahut cabaran
apakah mampu ku julang
keris yg digalas dipinggang
berat sungguh berat
tak tergalas antara dua alam
mampukah aku?
kuatkah aku?

akan ku susun
akan ku cari
dimana kah ia bersemadi

Raden Adiningrat Kesuma Jati...

October 22, 2007

Tiada ulasan: