Selasa, 24 Julai 2007

Love is CINTA


Cinta...
Ada apa padanya..
Membuat dua dua insan gejolak adanya
Gelisah tak karuan seharian
Membara dijiwa kesegenap anggota
Berkata tanpa suara..
Hanya mata bisa memahaminya
dan hati mentafsirkannya

Cinta..
Berbicaramu dengan gerak tarimu
Meliuk lentuk melingkari mangsanya
Membuatku alpa seketika
Meronai jiwa dalam dunianya
Fantasi indah teristimewa..
Buat insan yang dalam dakapan mesranya..

Cinta..
Andai gelora tsunami tiba
Sabarlah seadanya
peganglah erat urat jiwa
agar tak terungkai dan terlerai segala
yang bisa membuat kita tercampak,tersembam dimerata..
Percayalah..Cinta itu suci..
Cinta itu hakiki..
Lahir dari sanubari dua jiwa
sepertimana terbit dalam jiwa kita
Tanpa cinta lenyap segala
Punahlah segala harapan yang terbungkam
menjadi insan yang robek hatinya
bermata tak melihat
berhati tak merasa
Cintailah cintamu sesungguhnya
kelak insan kan mencintaimu sebegitu..

Meskipun aku masih satu
sabarku terkadang tiada ubatnya
melara jiwa dan mata
hatiku terkadang membara
namun tertera gelita adanya
ahhh... sungguh aku perlu bersyukur
kerna aku mampu menarik nafas lega
bayang2ku masih berada dibelakangku..
menuntunku agar terus tegak berdiri..berlari..

Meskipun terkadang bisa aku terpedaya
pada lirikan mata
pada senyuman palsu
yang menjengah pintu hatiku..
Aku tak peduli..
sudah tiba masanya untukku tinggikan
dinding pemisah..
agar hatiku tidak tercalar kembali..
sepertimana selalu..

Aku pasrah..
Pasrah padaMU
Sesungguhnya Perit untukku telan
semua derita yang tiba
tak henti satu persatu adanya
datang bertubi2..
namun.. beginilah aku
ada kalanya ku kalah
ada kalanya ku bertahan
ada kalanya ku hunuskan jemala saktiku
agar diriku tidak dilukai..

Mereka tersenyum rupanya
Melihat aku begini
tersadai mengelamun sendiri
sungguh aku bersyukur atas nikmatNYA
dan juga ikhlas atas yang datang dan pergi pada dan dariku..
kerna ku percaya qada dan qadar yang tiba
sepertimana aku kau juga begitu..

Cetusan rasa seorang pecinta yang setia : 240707

Tiada ulasan: