Sabtu, 17 November 2012

Salam Maal Hijrah 1434H


Syukurku padamu Ya Allah.
Diatas segala nikmat dan kurniaanMU, serta rahmat dan kasihsayangMU yang dilimpahkan keatas diriku, selama hidupku dimuka bumi ini. Tiada dapat aku membalas sedikitpun pemberianMU walau dgn nyawaku sekalipun, Segala yang Engkau berikan itu tak dapat dinilai dgn apapun didunia ini..Sungguh Aku menyaksikan betapa besarnya Sifat Pemurah dan PenyayangMU itu..Yang Engkau berikan terhadap sekalian yang Engkau Ciptakan....

Berseminya dari 1424H lalu hingga ke hari ini , tidak ku sedar begitu cepat masa itu berlalu. Walaupun aku masih disini bersama sekujur tubuh zahir dan batinku ini, masih terlalu jauh tuk aku menghampirimu walhal Engkau terlalu dekat padaku... Sungguh aku bersyukur dgn segala apa yg telah aku tempuhi. Suka duka perjalanan ini Engkau berikan aku kekuatan dan semangat untuk aku meneruskan perjalanan tuk mendapatkanMU. 

Sungguh teramat ku bersyukur kerna dgn bimbinganMU setiap waktu itu, dapatlah aku memahami keberadaan diriku ini.. Tiada apa yang ku harapkan melainkan bimbinganMU terus kehadratMU jua Yang Haq lagi Mutlak akan segala-galaNYA keatas diriMU itu.. Tiada yang lain selain DiriMU yang ku harapkan.

Sungguh, perjalanan berliku semakin curam dan sempit. Jurang semakin dalam hatta terlalu berat tuk ditampung melainkan hanya dgn pertolonganMU. Begitulah PengaturanMU itu dari Loh Mahfuz itu melalui Kun Fa Ya Kun ... Tiada ku sangsi akan segala ketentuan Qada dan QadarMU.

Helaian demi helaian, Tirai demi tirai tersingkap segalanya sudah semakin jelas meskipun masih kesamaran inti penceritaan itu. Pun begitu aku bersyukur jua adanya 

Tiada ulasan: