Selasa, 8 Mei 2012

Rentan Asmara

Dikala manusia berbondong2 melayani kerenah dunia,
Dikala parti politik kian bersengketa,
Dikala anak2 muda semakin pudar warnanya,
Dikala tangan2 kanan membawa 'susu' dan tangan2 kiri membawa 'sekam'
Berbondong2 manusia merebut2 apa yg dihulur ditangan kanannya
Lalu tangan kirinya melemparkan isinya pada mereka2 yg ingkar...
Dikala mata,telinga dan mulut disumbat dgn keenakkan syurga, kununnya!
 
Ada jua manusia yg lari darinya....
mengingkari akan keenakkan dan kesedapan yg ditawarkan
membiarkan diri dlm ketandusan, kekeringan dan kegersangan
lalu disumpah seranah dikatakan gila, tak mengenang budi, sipelaku dosa, sigelandangan hina, sinafsu serakah...
lantas berbondong pula yg mengiyakan, bersorak sakan, melaungkan betapa kejinya manusia seperti aku....
Biarlah .... Biarlah..... Biarlahhhhh... bak kata kekasihku, sesungguhnya mrk tidak mengerti lalu telah buta kedua2 matanya... usah dicaci dan dihina krn itu tidak setimpal bg mrk....semoga Allah membuka pintu hidayah buat mereka itulah selayaknya harapan kita selaku sigelandangan hina...

Biarlah aku berada di'gua' ini...sptmana kenangan para kahfi... biarlah dunia melayarkan bahteranya...biarlah bondongan2 manusia itu mengejar utk memasuki bahtera itu... biar sekam menjadi makanan ku...biar lautan gelora menghempasku...Aku rela...demi nafas dan nyawaku semata2 untukMU, Penciptaku, Pengasih dan Penyayangku, serta Pembimbingku sentiasa walau dimana fitrah keberadaanku.
Biarlah aku dianggap gila... biarlah aku dihina dinia, biarlah aku dilupakan... krn apa yg ku harapkan hanyalah IngatanNYA terhadap aku... pandanganNYA terhadapku.....kasihNYA terhadapku...  Aku cukup sedar aku tak punya apa yg dapat ku bawa... segunung amal selautan ibadah... Aku tak punya apa2 tuk ku bawa bersamaku...melainkan hanya ingatan padaMU...melainkan hanya pandangan padaMU ...melainkan hanya kasih dan sayangku padaMU...
Ya Robbi, izinkan kaki ini melangkah kehadratMU, izinkan mata ini menatapMU setiap waktu, izinkan ingatanku mengingatiMU segenap waktu, izinkan perjalananku ini menuruti segala perintah dan tanggungjawab yg telah diputuskan buatku... KeizinanMU itulah yg ku nanti....keizinanMU lah yg ku harapkan... agar dapat ku bertamu diQalbu..bersamaMU setiap waktu walau dimana aku berada.
 "Aku berlindung dengan nama Allah yang tidak memberi kemudaratan dengan namanya apa sahaja di bumi dan langit, Dan Dia Maha Mendengar dan Maha Mengetahui"
 
 

Tiada ulasan: