Selasa, 8 Mei 2012

Alkisah aku dengan angin dan api

Terkesima aku tatkala hari-hariku berliku.Bak dilambung ombak ada yg tenang dan ada yg gelora.Tapi sememangnya aku kepenatan dan kelelahan.Tatkala disangka semakin dekat hakikatnya semakin jauh.Tatkala disangka digenggam hakikatnya bukan ia digenggaman.Pilu dan aku merintih terkadang.Alangkah sukarnya perjalanan ini...tanpa bantuan dariMU.

Bak menelaah angin dan api. Gejolak angin dan api terkadang membuatkan aku kepenatan kelelahan yang amat sangat.Merusuk api dicelah2 jari itu membuatkan aku gusar...merona dialiran darah yang menimbul disegenap urat sarafku...ah,,,,nyah kau dari sini..aku tak sudi dan tidak memerlukanmu...disini..Angin yg bersamanya terhenti di tanganku..bergelumang ia disitu...sudahhhhhh...hentikan permainan kotormu itu...aku takkan terpedaya dengan helah kamu ini..

Tiada ulasan: